laupäev, 14. detsember 2013

Muusika - kõige ilusam viis kommunikeerimiseks/sõnumi edastamiseks

Teeme siis vahelduseks ka ühe positiivsema blogipostituse. Otsustasin rääkida millestki, mida pean väga südamelähedaseks ning millest mul seega ka kõige meeldivam rääkida. Nimelt muusikast.

Jah, muusika on vapustav. Hea muusika, eelkõige. Pole vaja julgust väita, et ma võin ka natukene sõltuvuses olla muusikast, kuna ei kujuta ette päevagi, kus minu kõrvad pole vähemalt 2 tundi nautinud palasid. Arvan, et minu kõvaketas saab keskmiselt üle 1 gb kuus juurde mahut ainuüksi albumitest. Jah...

Aga kuidas nüüd muusika puutub kokku kommunikatsiooniga? Minu jaoks on see väga iseenesestmõistetav - muusika on kui universaalne keel, mis ei vaja tõlkimist. Muusika abil hing räägib hingega (tsitaadi varastasin, autorit kahjuks ei tea).  Sellest lähtuvalt leiangi, et sõnumi edastamine muusika abil on midagi väga omapärast ja ilusat. Muusika võib oma funktsioonilt olla erinev. Mõnes on hing, aga sõnumit kui sellist pole. Mõnes vastupidi. Vahel lausa võib kokku puutuda muusikaga, kus ei ole ei seda ega teist.

Muusikalisele kommunikeerimisele annavad hoogu juurde kontserdid. Oma lemmikbändide gig-e külastan alati, kui nad Eestis mängivad. Väga tore on seal kokku puutuda inimestega, kellel on minuga sarnased väärtused ning tõekspidamised. Ka laval mängiv bänd kommunikeerib fännidega - vahel teeb nalja, vahel kutsuvad rahvast üles hulluks minema, vahel lihtsalt ütlevad midagi siirast otse südamest ning kõike seda on alati tore kuulda.

Võimalik, et lugejal tekkis huvi, milline minu muusikaline maitse on? Pikemat juttu ma sellest ei tee, aga minu arust see laul on hea näide sellest, mida ma naudin kuulamast:


Lõpetuseks toon ühe tsitaadi kuulsalt muusikult Frank Zappalt. Zappa on autor väga paljudele tõeliselt tarkadele ütlemistele, aga antud teema kontekstis on see vast kõige sobivam (inglise keelega oleme me ju kõik sõbrad, eks?):

"Information is not knowledge.

Knowledge is not wisdom.
Wisdom is not truth.
Truth is not beauty.
Beauty is not love.
Love is not music.
Music is THE BEST."

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar